STANNEL COMMUNITY

Menu
מגזין
STANNEL HOME
by on October 9, 2024
65 views

בעיצוב אין תשובה אחת נכונה ויש המון גישות, סגנונות ודרכים להגיע ליעד. מבחינת קונספט עיצובי, יש דירות ובתים שבהם כל חדר עומד בפני עצמו.

עבור כל חלל נבחרים החומרים, הגימורים והפרטים המתאימים לו וכל חדר מספר סיפור מעט שונה. בקצה השני של הספקטרום יש בתים ודירות שבהם החללים נראים כאילו הם זולגים האחד לתוך השני והשפה העיצובית שומרת על זהות אחת בכל פינה.

בין שני הקצוות האלו אפשר למצוא מגוון רחב של גישות לגבי השפה העיצובית של הבית ועד כמה היא צריכה להיות אחידה או שונה במעבר בין חדרים.

בדירה הזו שבצפון הישן של תל אביב יצרה אדריכלית פלורנסיה מיצלי שפה עיצובית מהודקת וברורה, שבאה לידי ביטוי בכל 145 המטרים הרבועים שלה.

עופרי פז | סטאנל הום

כל זווית שתבחרו להביט בה תספר את אותו סיפור ותדבר את אותה אווירה. התחושה היא שכל החללים ממשיכים זה את זה מבחינת מראה, סגנון וצבעוניות והתוצאה היא מרחב הרמוני ושלם המשרה רוגע ונחת. אם אתם מתחברים לסגנון ורוצים גם אצלכם לייצר קונספט עיצובי אחיד לכל הבית, עקבו אחרי העקרונות הבאים שלמדנו מפלורנסיה

 

תפיסת חלל

"החזון של הלקוחות היה דירה שמרגישה כמו סוויטה בבית מלון, עם חללים גדולים ורחבים ומינימום הפרדות" מסבירה האדריכלית. מכאן היא יצאה לתכנון מחודש של כל חלל הפנים בדירה כדי להתאימה לבני הזוג, שילדיהם בגרו ועזבו את הבית. צרכיהם השתנו, הם כבר לא היו צריכים הרבה חדרים נפרדים וחיפשו להרחיב ולפתוח את המרחב. את הבקשה הזו היא יישמה בכל שטח הדירה בכך שחילקה אותה לשני אזורים עיקריים - חלל ציבורי ויחידה זוגית פרטית. בשני האזורים היא השתמשה במחיצות פתוחות בחלקן כדי לייצר חלוקה ויזואלית של החלל מבלי לחסום אותו בקירות. בחלל הציבורי תוכלו לראות את המחיצה שבין המטבח לאזור האירוח שבו פינת אוכל, בר ושני סלונים, אחד לאירוח ואחד לצפייה בטלוויזיה סלון. בסוויטה הזוגית המחיצה מפרידה בין אזור השינה לבין חדר הרחצה וכך חושפת אותו באופן חלקי.

 

 

חומרים

פלטת חומרים אחידה וקוהרנטית באה לידי ביטוי בכל רחבי הדירה. היא כוללת חומרים טבעיים בצבעים רכים שבמרכזם עץ מולבן. פלורנסיה שילבה בין פורניר אלון מולבן ואלון בצביעת בייץ בגוון לבן שבור, המשמרת את הטקסטורה הטבעית של העץ.

בנוסף היא בחרה בריצוף פרקט המורכב מקומפוזיציה של מלבנים בגדלים שונים ליצירת רקע מעניין אך רגוע לדירה כולה. רהיטים, פריטי טקסטיל, גופי תאורה וגימורים בלבן, זהב וגווני אדמה בהירים משלימים את המראה. בשני חדרי הרחצה היא שילבה אריחי טרצו ורודים וכלים סניטריים בורוד המספקים קריצה רומנטית ועדינה. כך גם כאשר החדרים מנותקים זה מזה, הסגנון והאווירה בבית נשמרים והדיירים מקבלים חוויה המשכית ונעימה.

 

 

פרטים עיצוביים

מוטיבים עיצוביים מעודנים חוזרים בווריאציות שונות ברחבי הדירה. החזרתיות מייצרת שקט ויזואלי מבלי להתפשר על עניין, איכות וקריצה.

שימו לב למשל לשימוש של פלורנסיה במסגרות עץ וזכוכית. למעשה, לא תמצאו כאן דלתות סטנדרטיות מלבד דלת הכניסה.

בכל המחיצות והדלתות היא השתמשה באותו מוטיב של מסגרת עץ לבנה וזכוכית ליצירת ההפרדה הדרושה בין החללים. מוטיב נוסף שאהבנו במיוחד הוא הפינות המרוככות, הקשתות והמעגלים שבאים לידי ביטוי במקומות שונים, כמו בגופי התאורה, הרהיטים, המראות, הכיורים והפינות של יחידות הנגרות.

 

 

נגרות

אם כבר ציינו את הנגרות, אז היא מהווה הזדמנות לשליטה מלאה בכל הפרטים העיצוביים, מגובה האלמנט דרך גימור החזיתות ועד הפרטים הקטנים ביותר כמו ידיות, מסגרות, חיבורים וכולי. בעזרת תכנון של נגרות מותאמת, ניתן להשתמש באלמנטים ובמוטיבים דומים ולשלבם בדרכים שונות ברחבי הבית. תראו למשל את הידיות שמעטרות את ארון הבגדים וחוזרות גם בארונות חדרי הרחצה וביחידות שלצד המיטה. גם הפינות המעוגלות שציינו באות לידי ביטוי כמעט בכל פרטי הנגרות בדירה ויוצרות שפה משותפת בין אלמנטים נפרדים.

 

 

גמישות והתאמה

לצד האחידות חשוב להתייחס לכל פריט, רהיט או אלמנט בפני עצמו. באזורים שונים בבית יש צרכים ואילוצים שונים ופרט שמתאים בחדר אחד לאו דווקא יתאים לחדר אחר. פלורנסיה למעשה יצרה שפה שאפשרה לה מצד אחד לשמור על מראה הומוגני והמשכי מבלי להתפשר על פונקציונאליות והפתעות קטנות. זוכרים את המחיצות שדיברנו עליהן? אז בכל מחיצה הותאמה שקיפות הזכוכית לרמת הפרטיות הרצויה. ושמתם לב איך היא שילבה חומרים מפתיעים בנגרות? בארון שבחדר השינה היא שילבה חזיתות טקסטיל ליצירת מראה רך ולעומת זאת בבר שבסלון שולבה אבן טבעית בעלת טקסטורה שמזכירה שכבות גיאולוגיות.

 

 

 

תכנון ועיצוב: פלורנסיה מיצלי

צילום: איתי בנית

 

 

4 people like this.
Pitaro Hecht
פרוייקט מדהים
Like October 12, 2024
סיסי זיו
מדהים!
Like Yesterday, 10:03 am