STANNEL COMMUNITY

Menu
מגזין
STANNEL HOME
by on February 7, 2024
760 views

 

אחרי שנים של זוויות ישרות, קוביות וקווים ישרים, הקשתות והקווים המעוגלים חוזרים לחיינו ולעיצוב הבתים שלנו. כמו טרנדים אחרים בעיצוב ובכלל בתקופה האחרונה, גם זה קשור, כנראה, בצורה כזו או אחרת לרצון שלנו ברכות ובחזרה אל הטבע, שבו כידוע אין פינות ישרות. הקשתות מייצרות מראה אורגני יותר ומהונדס פחות. הן מעדנות את החלל, מכניסות חום ומתאימות במיוחד לבתים בהם נרצה להכניס נגיעה של סגנון ים תיכוני או קלאסי, אבל ממש לא רק.

 

עופרי פז | סטאנל הום

 

אפשר לראות את הקשתות והקווים המעוגלים בכל אחד מהרבדים השונים של העיצוב והאדריכלות: רהיטים, גופי תאורה, ארונות ומראות בקווים מעוגלים וגם צביעת קירות דקורטיבית המשלבת קשתות יכולים להתאים לאלו מכם שרוצים ורוצות לשלב את הטרנד בבית מבלי להיכנס לשיפוץ מסיבי. אם אתם לפני בניית בית חדש או לקראת שיפוץ, תוכלו לשקול לשלב פתחים קשתיים כמו דלתות וחלונות, קירות מעוגלים ותקרות קשתיות. רפרנס נהדר לכך תוכלו למצוא בדירה הזו שתכננה ועיצבה אדריכלית צחית תשובה.

 

      

 

מדובר בדירת 120 מ"ר בבניין יפואי לשימור משנות ה-20 של המאה הקודמת, הנהנית מתקרות גבוהות ומסביבה ציורית. הלקוחות, שהגשימו חלום לעלות ארצה אחרי מגורים במדינות שונות באירופה, רצו להרגיש את האווירה היפואית בתוך הבית. יחד עם זאת הם חיפשו ניקיון ויזואלי ועיצוב עדכני ומינימליסטי. "המטרה העיקרית של השיפוץ  הייתה להכניס את הקסם והיופי הציורי של יפו לתוך פנים הדירה" מסבירה האדריכלית. הקשתות היוו עבורה אלמנט מהותי המחבר בין ישן לחדש ומייצר שפה, תחושה ואווירה תוך שמירה על עיצוב עכשווי המתמקד בצורה ובחומר.

 

      

 

רגע לפני שנדבר על הקשתות עצמן, נדגיש את הרקע הנקי והנעים כל כך שיצרה צחית. הרקע נועד לתת מקום לקווים הגיאומטריים של הקשתות, להדגיש את הפרופורציות הנפלאות שנוצרו בחלל בזכות החלוקה והתקרה הגבוהה ולספק מצע מושלם לאוסף הצילומים של בעלי הבית. הקירות נצבעו בגוון בהיר וחם והרצפה חופתה בעץ. הנגרות תוכננה בתוך נישות כדי לשמור על האווירה המסורתית והיא עוצבה ללא קישוטים מלבד ידיות עץ מעודנות.

 

     

 

מכאן נמשיך לכוכבות של הפרויקט - הקשתות הבנויות. בעזרת תכנון של קשתות בגדלים ובפרופורציות שונות, יצרה האדריכלית מראה דינמי וטבעי - "יצרתי מקצב של קשתות שונות היוצרות מעין שכבות, שמזכירות לי את ההליכה ברחובות יפו" מסבירה האדריכלית. הקשת המרכזית רחבה וגבוהה ותחתיה מוקמה פינת האוכל. במבט מהסלון, נראה שהיא חובקת קשת קטנה וצרה יותר שמפרידה בין האזור הציבורי לפרטי. הקשת הקטנה הודגשה באמצעות דלת ופרופיל בלגי שחור בשילוב זכוכית. אם תתעמקו קצת בתמונות, תוכלו לראות עוד קווים מעוגלים, כמו למשל הנישה שלצד הספה בסלון, החלון הגבוה מעל הויטרינה ועוד. תמצאו כאן גם קווים טבעיים-אמורפיים כמו למשל פלטת שולחן האוכל, המשרים אווירה חמימה ורכה. כך נוצר משחק בין קווים שונים - ישרים, מעוגלים ואמורפיים, המשתלבים יחד למראה עדכני אך קלאסי ועל זמני.

 

תכנון ועיצוב : צחית תשובה

צילום : הגר דופלט 

פרופיל אינסטגרם: https://www.instagram.com/zachitt_architect/?hl=en

 

 

13 people like this.
ממש אהבתי את הסטייל
Like September 26, 2024 Edited
עיצוב שקט ומיוחד
Like September 26, 2024 Edited
אני אוהב מבנים הסטוריים
Like September 26, 2024 Edited
איזה יופי ממש אהבתי
Like September 26, 2024 Edited