STANNEL COMMUNITY

Menu
מגזין
STANNEL HOME
by on September 13, 2024
560 views

עושים חשבון - תכנון נכון של תקציב לשיפוץ ובנייה

 

שיפוץ זה עסק יקר ותכנון התקציב זה כנראה לא החלק הכי זוהר או מסעיר בתהליך. אבל אם תרימו את הראש לרגע מהמספרים והטבלאות, תוכלו אולי לראות את זה כבסיס, או יסוד אם תרצו, לכל הפרויקט. תקציב מתוכנן היטב יאפשר לכם להימנע מהפתעות, להנות מהתהליך במינימום סטרס ולוודא שאתם מנצלים את המשאבים שלכם בצורה הטובה ביותר. בין אם אתם מלבישים מחדש חדר אחד בדירה או בונים בית מאפס, תכנון תקציב הוא כלי מהותי למימוש החלום שלכם. לא בטוחים איך לגשת לזה? תתחילו מכאן. 

 

עופרי פז | סטאנל הום

 

1. דברו על זה

מהניסיון שלנו גם כמתכננות ומעצבות, תקציב הוא נושא קצת מורכב ללקוחות וקשה להם לדבר עליו בפתיחות. לכן הטיפ הראשון שלנו יהיה - לא להתבייש לדבר על הכסף. כבר בהתחלה. וגם כמובן לדון בו עם צוות התכנון שלכם, כלומר האדריכל/ית או המעצב/ת. דיון על הסכום שעומד לרשותכם יעזור להבין מה ניתן (או לא) להשיג בשיפוץ, להחליט על סטנדרט הבנייה והריהוט ולקבל החלטות לאורך הדרך.

 

שיש דן

 

2. תכנון מוקדם

אנחנו יודעות שהכי כיף להיסחף עם תמונות מהממות באינסטגרם ועם רעיונות יצירתיים לעיצוב הפנים בפינטרסט. אבל תכנון תקציב צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלכם בתחילת הדרך, עוד לפני שאתם פונים לאנשי מקצוע ונכנסים למכרזים והצעות מחיר. הבנה של המקורות הכלכליים שיש לכם ותכנון מוקדם של התקציב, כלומר כמה כסף יש ואיך אתם מתכוונים לחלק אותו, יחסכו לכם הרבה כסף בהמשך התהליך ויצמצמצו חריגות לאורך הדרך. אנשי ונשות מקצוע בתחום התכנון האדריכלי ועיצוב הפנים יוכלו לעזור לכם להבין טוב יותר את סדר הגודל של העלויות ולכן כדאי להתייעץ כבר בשלב ראשון.

 

וילונות - מרים אורגון

 

דלתות - רבה בריח

 

3. חלוקה ראשונית

את עוגת התקציב יש לחלק קודם כל לשני חלקים, לאו דווקא שווים -

1- תקציב שיפוץ ובנייה שכולל את השירות של אנשי המקצוע, הקבלן, המפקח, אדריכל ו/או מעצב וגם את חומרי הגמר הקשורים למעטפת המבנה, כלומר רצפה, תקרה וקירות, ומערכות כמו חשמל, מיזוג אוויר ואינסטלציה.

2 - תקציב עיצוב פנים המיועד לרכישות של ריהוט, תאורה, מטבח, נגרות, טקסטיל ואביזרים.

החלוקה הראשונית הזו תעשה לכם קצת סדר בראש ותבטיח שאתם משאירים נתח מהעוגה גם לשלבים שמגיעים לקראת סוף התהליך כמו הלבשת הבית.

 

תאורה - לייט אין

 

4. האותיות הקטנות

התקציב שלכם צריך לכלול את כל הוצאות הפרויקט, מהגדולה ועד הקטנה ביותר. בעוד שעלויות של ריצוף, דלתות ועבודת הקבלן הן לרוב מובנות מאליהן, רבים שוכחים סעיפים מהותיים שעלולים להצטבר ולגרום לחריגות משמעותיות. חשוב שתזכרו לקחת בחשבון גם הוצאות הובלה, הרכבה,ייעוץ ושירות של אנשי מקצוע כמו מדידה, מיזוג אוויר, פיקוח וכדומה והשכרת דירה זמנית במידת הצורך. תכננו גם סעיף "אקסטרות" שמיועד לבלת"מים במהלך השיפוץ והבנייה.

 

ספרייה - מודולנובה

 

5. לעבוד מסודר

כדאי להכין טבלאות אקסל ברורות ומפורטות ולעבוד מולן לכל אורך הפרויקט. הכניסו לטבלה הערכה של עלות שלבי העבודה, חומרי הגמר, הרהיטים והאביזרים. מהניסיון שלנו, רצוי להשקיע את הזמן בבניית טבלה עם כל הפירוט הנדרש, כמו למשל - עלות יחידה/מ"ר, קישורים רלוונטיים ופרטים חשובים. מומלץ להכניס גם סעיף שמתייחס לסדר עדיפויות כדי שתדעו איפה ניתן קצת לקצץ במידת הצורך. למשל אם אבזור המרפסת אינו קריטי עבורכם בשב זה, תוכלו לקטלג אותו בעדיפות נמוכה ואז לטפל בזה בשלב מאוחר יותר, כאשר תקציב נוסף יהיה זמין.

 

חיפויי חוץ - למינם

 

6. תמשיכו לעדכן

חשוב מאוד לא להזניח את הטבלאות. המשיכו לעדכן אותן תוך כדי העבודה עם העלות האקטואלית של העבודות והרכישות בפועל. כך תוכלו לדעת האם יש צורך לעשות התאמות, שינויים או קיצוצים, למנוע חריגות משמעותיות בשלב מוקדם ולוודא כי תוכלו לעמוד בהמשך הוצאות הפרויקט מבלי לעשות ויתורים כואבים.