STANNEL COMMUNITY

Menu
מגזין
STANNEL HOME
by on June 27, 2024
593 views

שלוש דרכים להעצמת תחושת המרחב שלמדנו מהדירה הזו

 

כשאנחנו מסתכלות על הדירה התל אביבית הזו ושומעות את סיפורה מפי המעצבת מאיה שינברגר, אנחנו מקבלות תחושה של התרחבות - זוג שהפך למשפחה, דירה חדשה שהתווספה לבניין במסגרת פרויקט תמ"א 38 ותחושה של מרחב שמתקבלת באמצעות קווים נקיים וארוכים.

 

בני הזוג פנו למאיה עוד לפני רכישת הדירה, הממוקמת ברחוב קטן ושקט במרכז תל אביב, כדי לוודא שהיא תענה על כל צרכיהם, הנוכחיים והעתידיים.

דירת הגג משתרעת על פני הקומה כולה (150 מ"ר) וכוללת שתי מרפסות מאורכות משני צידיה. החלל הציבורי תוכנן משמאל לכניסה והוא פונה למרפסת המזרחית והחלל הפרטי תוכנן בצידה השני של הדירה ופונה למרפסת המערבית. בזכות מיקומן של המרפסות ומבנה החלל, לצד תכנון מוקפד של תשתיות הדירה והלבשה מדויקת, תחושת המרחב התעצמה והתוצאה היא מראה נקי, המשכי ומזמין. רוצים גם?

קבלו כמה אלמנטים משמעותיים בדירה שתורמים למראה המשכי ופתוח:

אלמנטים מרצפה עד תקרה

בכל חללי הדירה ובחלל הציבורי בפרט בולטים אלמנטים שתוכננו על פני כל הקיר, מקצה לקצה ומלמטה עד למעלה.

נתחיל מהספרייה המרשימה, שבולטת כבר מהכניסה לדירה, ומורכבת מעמודי ברזל משושים

שעליהם מורכבים מדפי ברזל בשילוב עץ אלון מושחר.

 

 

היא הותקנה על הקיר כולו, במרכזה טלוויזיה ועליה מוקמו ספרים וחפצי נוי.

נמשיך בחלונות הגדולים שמנצלים את מלוא שטח החזית ופונים למרפסת המפנקת ולנוף האורבני. נקנח במטבח, שתוכנן כשני קווים מקבילים, מתוכם צלע אחורית, שכוללת הרבה יותר משטחי אחסון ומכשירי חשמל בלבד.

החזית, שנצבעה בגוון שחור-חום, מלווה את הקיר לאורכו ולמעשה ממשיכה מהכניסה עד לקצה הדירה, מחפה את דלת הכניסה ואת המעבר לממ"ד ומצניעה את תשתיות המיזוג.

 

הדגשת הקווים המבניים

הגיאומטריה הקיימת של המבנה ואלמנטים אלגנטיים שתוכננו ועוצבו במיוחד עבורה, הודגשו על ידי אביזרים כמו גופי תאורה, ריהוט וטקסטיל.

תראו למשל איך האי ופינת האוכל מוקמו במקביל לחזית הגבוהה במטבח; איך ספה גדולה אחת מוקמה במקביל לספרייה ומגדירה את שטח הסלון; איך פסי התאורה מדגישים את הויטרינה וכך גם את היצירה למרפסת; ואיך הנחת דק האיפאה כחיפוי המרפסת מדגישה את רוחב הדירה.

 

 

פלטת חומרים מוגדרת

הסגנון העיצובי כלל שימוש בחומרים טבעיים כמו עץ, ברזל ואבן וכן בגוונים ניטראליים כמו שחור, לבן, חום ובז'.

פלטת הגוונים חוזרת באופנים שונים בכל רחבי הבית וכך יוצרת מראה המשכי והרמוני. גם האביזרים, גופי התאורה ויצירות האמנות נבחרו בהתאם, כמו למשל שטיח בגווני אבן בסלון, גוף תאורה וינטג' בצורניות א-סימטרית ובגווני שחור, לבן ופליז מעל פינת האוכל וצילום בשחור-לבן של רון קדמי, שהודפס על פרספקס מעוגל ונתלה בקצה המטבח.

 

 

5 people like this.
אהבתי, ממש יפה !!
Like June 30, 2024
STANNEL HOME
בית מדהים
Like September 26, 2024