STANNEL HOME COMMUNITY

Menu
STANNEL HOME
by on January 14, 2024
101 views

כן, אין ספק שהמתח בין היצמדות למקורות ובין הרפתקאות מודרניות נוכח כמעט בכל תחום יצירה.

מי שמצליחים לזהות את הקלאסיקות הנצחיות, אלו שתמיד שומרות על רלוונטיות, ולשזור אותן בנושאים העכשוויים של העיצוב המודרני (ואפילו הפוסט מודרני שהוא הכל מהכל), בחוכמה וברגישות, מצליחים לייצר עיצוב הרמוני, ייחודי ומרגש. הפעם ב-STANNEL HOME, על הקו העדין שעובר בין קלאסיקה לקלישאה ובין חדשנות לטרנד בעיצוב הבית.

קלאסי לנצח

נתחיל מהבסיס, אלמנטים עיצוביים קלאסיים שואבים השראה מרעיונות אסתטיים מתקופות היסטוריות שונות.

זה לא משנה אם נלך על עיטורים מפוארים של ימי הבארוק, אכסדראות קולוניאליות או הקשתות והעמודים של הקלאסיקה הרומית, מדובר באלמנטים שנצרבו בזיכרון האנושי כאסוציאציות ברורות לקלאסיקה. מבנים קלאסיים כמו ארמונות אירופאיים, למשל, הם עדות חיה לסגנונות האלו. בלי שנשים לב, אנחנו נמשכים לפרופורציות המושלמות ולאסתטיקה.

כאן ועכשיו - רוח החדשנות של העיצוב המודרני

מהצד השני, העיצוב המודרני הוא כמעט הקוטב הנגדי של הקלאסיקה הגרנדיוזית ומלאת העיטורים. הוא חוגג פשטות, פונקציונליות וחיבור לכאן ועכשיו. העיצוב מתאפיין בקווים נקיים, מינימליזם והתמקדות בפונקציונליות. זה התחיל, איך לא, עם תנועת הבאוהאוס של תחילת המאה ה-20, אותה הובילו חלוצים כמו וולטר גרופיוס ומיס ואן דר רוהה, שהניחו את הבסיס לעקרונות עיצוב מודרניים שנוכחים גם היום באופן ניכר בעולם העיצוב. כיסא ברצלונה האיקוני של ואן דר רוהה, למשל, הוא דוגמה חיה לעיצוב כזה. הקווים המלוטשים שלו, השימוש בחומרים כמו עור וכרום והדגש על נוחות מדגימים בצורה באמת יוצאת דופן את הליבה של העיצוב המודרני.

פיוז'ן מעודן של עבר והווה

כנראה שהא'-ב' של מעצבים רבים בפרויקטים הוא מחשבה על מיזוג חכם והרמוני בין ניגודים, שילוב שיבליט את התכונות החזקות של כל אחד מהצדדים. לצד שילוב בין צבעים מנוגדים, בין סגנון ופונקציונליות, או גמישות והתאמה מול מחויבות לעקרונות הנדסיים, הקסם של עיצוב הבית תלוי גם ביכולת המעצב לשלב בין עבר והווה. היכולת לקחת השראה מהעיצוב הקלאסי ולשלב בקווים המודרניים באופן שירגיש טבעי וייצור חלל חד פעמי.

אחד ממקורות ההשראה המוכרים לגישה הזו אפשר לראות בעיקרון ה"וואבי סאבי" היפני. גישה זו מציבה במרכז התהליך (כל תהליך, למעשה) את אימוץ חוסר השלמות, הפשטות והיופי של היומיום. זו פילוסופיה שמחברת מהות מינימליסטית, של נגיעה קטנה ששוזרת מחדש חומרי גלם, גישות וזמנים. יצירת הפסיפס הזו יכולה להתבטא בפס הזהב שמחבר בין שברים וממלא סדקים ברהיטים (שיטת הקינצוגי) וזה יכול להתבטא בקנה מידה גדול יותר של שילובים מעודנים וחכמים בין אלמנטים עשירים בפרטים כמו העיצוב הקלאסי, לבין מונוכרומטיות או חומריות שאנו מזהים עם העיצוב המודרני.

 

הנקודות שכדאי לאמץ

ב-STANNEL HOME ניסינו להיות קצת יותר פרקטיים ולתת לכם כמה נקודות למחשבה, לקראת הפרויקט הבא, שיכולים לעזור בפיצוח החיבור שבין הקלאסי למודרני.

  • האיזון הוא המפתח

אלמנטים עיצוביים קלאסיים יכולים "לקרקע" חלל, בעוד שנגיעות מודרניות שומרות עליו רלוונטי. המינונים הנכונים בין שני אלו יקבעו את התוצאות בסוף היום.

  • להקפיד על שילוב בין צבעים

חשוב להשתמש בסכמת צבעים שתקשור יחד אלמנטים קלאסיים ומודרניים כאחד. צבעים ניטרליים, כמו לבנים, אפורים ובז', מספקים רקע רב-תכליתי שישתלבו בכל סגנון.

  • לעבוד בשכבות

שכבות טקסטורות שונות, משטיחי צמר ועד משטחי שיש חלקים, יוצרות עומק ועניין ויזואלי בחדר וכל אחת מהשכבות יכולה ללבוש זהות עיצובית אחרת.

  • לא לחשוש מהמגע האישי

בסופו של דבר, זה הסגנון שלכם. לקבל השראה זה דבר אחד, אבל תסמכו על עצמכם בכל מה שמרגש אתכם ואפשר להעביר הלאה. לפעמים, עיצוב פנים יכול להיות ניסיוני ולפרוץ כחדשני כשהאינטואיציה שלכם מגובה בידע עשיר של עקרונות מסורתיים ופרשנות מחודשת שלהם.

 

אדריכלות ועיצוב פנים : אורלי זילבר

צילום : עודד סמדר

1 person likes this.
קטיה רביץ
מדהים❤️
Like January 17, 2024
וואהו! מושלם
Like January 23, 2024
עיצוב משגע!!!
Like January 25, 2024