STANNEL COMMUNITY

Menu
מגזין
STANNEL HOME
by on July 11, 2024
519 views

 

כולנו רוצים בית נעים, חם ומכיל. אבל איך יוצרים בית כזה? 

איך משלבים בצורה טובה בין כל המרכיבים כדי לקבל בית שהוא גם נוח ופרקטי וגם מרגיע ומלטף? בבית הזה בצפון תל אביב שעיצבה אורלי גונן שטיינגרט מסטודיו Gonen Design שולבו מרקמים, חומרים וסגנונות כדי ליצור סגנון סקנדינבי חם עם נגיעות תעשיתיות.

 

עופרי פז | סטאנל הום 

 

במהלך השיפוץ, שארך כחצי שנה, פתחים הורחבו, תשתיות שודרגו וחדרי הרחצה עוצבו לגמרי מחדש. אין ספק שהתוצאה בסופו של דבר היא החיבור בין כל האלמנטים יחד, ממיקום דלת הכניסה שהשתנה ועד בחירת העציצים, מתכנון פתרונות האחסון ועד תליית התמונות על הקיר.

הנה עשרה רעיונות שלקחנו מהשיפוץ הזה וכדאי גם לכם לגזור ולשמור:

 

 

  1. פתחים גדולים ופרופילים מחולקים

הבית נבנה לראשונה לפני 25 שנה ובתכנון המקורי לא נהנה מאור טבעי רב ולא מימש את הפוטנציאל של הגינה שסביבו. במהלך השיפוץ נפתחו חלונות גדולים בקירות קומת הכניסה סביב הסלון והמטבח. אלו חושפים את הגינה המטופחת במלוא הדרה ומכניסים פנימה אור טבעי. פרופילים שחורים מחולקים לריבועים ממסגרים את המבטים החוצה ומתחברים למראה התעשייתי שנבחר.

  1. מיקרוטופינג לחיפוי אלמנטים מבניים

כאשר מדובר בשיפוץ של בית קיים, תמיד עולה השאלה אילו אלמנטים משאירים ואילו הורסים, מחליפים או משנים. כאן הוחלט למשל לחפות את מדרגות המוזאיקה הקיימות במיקרוטופינג, שהוא למעשה חיפוי בטון בשכבה דקיקה. כך התקבל מראה מודרני יותר שמשתלב מצוין עם השפה העיצובית של הבית. מיקרוטופינג נבחר גם לחיפוי קיר הטלוויזיה, עבורו יושם מראה דמוי טפסנות המוסיף טקסטורה ויוצר מראה של קיר בטון יצוק.

  1. טלוויזיה שקועה בקיר

אם כבר אנחנו מדברות על קיר הטלוויזיה, אז שימו לב לכמה פרטים שווים בו - הטלוויזיה שקועה בקיר, פרט היוצר מראה נקי ואלגנטי. מעליה פתח מיזוג אוויר שקוע גם הוא, ותחתיה נישה המאפשרת תצוגה ואחסון של ספרים ודקורציה.

 

 

  1. גופי תאורה כאלמנטים דקורטיביים

בכל חדרי הבית ניתן לראות גופי תאורה שמהווים אלמנט דקורטיבי ייחודי ומעניין. תראו למשל את גוף התאורה של המעצב הישראלי חן זלקינד על הקיר שמעל הספה. לצידו נתלתה יצירה של אירית חיון מגלריית 1of135 ושניהם בולטים כבר מהכניסה לבית.

  1. מדף קיפול כביסה בחדר הרחצה

כל חדרי הרחצה בבית תוכננו ועוצבו מחדש. אחד מהם, הממוקם בקומת חדרי השינה, תוכנן כך שיכיל גם פינת כביסה פונקציונאלית במיוחד, שהותאמה לצרכיה של משפחה עם שלושה ילדים קטנים. מכונת הכביסה והמייבש הונחו בגובה המאפשר גישה נוחה אליהם ולצידם תוכנן שולחן קיפול.

 

  1. יחידת אחסון שעוטפת את הקיר

משמאל לדלת הכניסה תוכנן ארון שירות שעוטף את הקיר ומסתתר למעשה מאחורי חזית של סרגלי MDF בחיפוי פורניר אלון. תכנון החזית מהרצפה ועד התקרה ושימוש במנגנון פתיחה בלחיצה מצניעים את נוכחות הארון מבלי להתפשר על שטח אחסון יקר ערך.

  1. שילוב צמחייה להדגשת הקשר בין החוץ לפנים

"לבני המשפחה היה חשוב הקשר בין החוץ לפנים. מבחוץ הבית מוקף בגינה ועצים ושאפנו להכניס אותם לתוך הבית. לכן הגדלתי משמעותית את כל הפתחים והקפדתי לרכוש עם הלקוחות הרבה צמחייה ביתית" אומרת המעצבת.

 

 

  1. קורה מושחרת ומודגשת למראה תעשייתי

לאורך המטבח, שהורחב במסגרת השיפוץ בזכות הזזת דלת הכניסה, עוברת קורה שנצבעה בצבע שחור. הבחירה להדגישה כאלמנט משמעותי בחלל הציבורי תואמת את ההסגנון התעשייתי ששולב באופן אינטליגנטי בבית.

  1. ריהוט בהעמדה חופשית לתחושה אוורירית

הכוכבים החדשים של הסלון הזה הם החלונות הגדולים שהורחבו כאמור במסגרת השיפוץ. שילוב של ספרייה שאינה צמודה לקיר לצד רהיטים קלילים כמו כורסה והדום עם מסגרת מתכת של המעצב והאדריכל הישראלי תומר נחשון, יוצרים תחושת זרימה בסלון ולא מתחרים עם הירוק שנשקף דרך החלונות.

  1. שילוב מרקמים חלקים ומחוספסים

"רציתי להשיג מראה סקנדינבי מחוספס עם נגיעות תעשייתיות" מסבירה המעצבת. את המטרה היא השיגה באמצעות שילובי טקסטורות, כמו למשל הבטון המחוספס של קיר הטלוויזיה, סרגלי העץ של ארון הכניסה, רצפת העץ ונגיעות רכות של טקסטיל בגווני אדמה.

 

 

תכנון ועיצוב פנים: אורלי גונן שטיינגרט, Gonen Design

צילום: אורן עמוס

 

1 person likes this.