STANNEL HOME COMMUNITY

Menu
STANNEL HOME
by on July 26, 2024
89 views

 

כל מי שעוסק ועוסקת בתכנון, עיצוב ויצירה מרחבית, יגידו שהחומרים הם כלי מהותי ביצירת אווירה והגדרת סגנון. אותם קירות, אלמנטים וחדרים יראו וירגישו אחרת לגמרי בהתאם לבחירת חומרי הגמר, הגוונים והמרקמים שלהם. מכאן שכדי ליצור בית שיתאים לנו ולסגנון שאנו מבקשים ליצור, אנו חייבים וחייבות להכיר את חומרי הגמר הקיימים בשוק ולהחליט באילו להשתמש ובאיזה אופן.

 

עופרי פז |  סטאנל הום

דירת הדופלקס הירושלמית הזו, שגודלה כ-150 מ"ר, מדגימה שימוש יצירתי בחומרים ומייצרת שילובים מעניינים בין ישן לחדש ובין סגנונות עיצוביים שונים. הבניין הישן, הסביבה הקדושה ואורח החיים של בני המשפחה הובילו את המתכננות שרה ונירית פרנקל לבחירה בגוונים טבעיים וחמים ולמראה נקי אך מלא אופי.

 

עץ בגימור טבעי

עץ טבעי הוא אחד החומרים הבולטים בבית הזה והוא הראשון שאנו נחשפים אליו דרך דלת הכניסה, בה שולבו פתחי זכוכית, המספקים הצצה פנימה. בחלל הציבורי הושארו קורות העץ המקוריות ושולבו רהיטי עץ כמו שולחן האוכל, שעשוי משתי פלטות אלון מחוברות וסביבו כיסאות עץ עם מושב קלוע. במטבח שולבו יחידות גבוהות עם חזיתות עץ בסגנון כפרי מעודן.

 

 

נירוסטה

אם אתם כבר מסתכלים על המטבח, אז נדבר רגע על חומר מרכזי בו המשלים את הנגיעה הכפרית של העץ. הנירוסטה, הידועה גם בשם "פלדת אל-חלד". חזקה, קלה ועמידה ומשמשת למגוון רחב של מוצרים. עמידות הנירוסטה בפני כתמים וחלודה הפכה אותה לחומר מיטבי עבור מטבחים תעשייתיים ובהדרגה נכנסה גם כחומר אהוב גם למטבח הביתי. בדירה הזו גרה משפחה דתית ועבורה המטבח הוא מרכז הפעילות המשפחתית. מכשירי החשמל, האי המרכזי והמדף שמעליו בוצעו כולם מנירוסטה ומוסיפים קריצה תעשייתית ומודרנית לגוונים החמים.

 

 

בריקים

מהכניסה לדירה בולט קיר בריקים המספק רקע לסלון המרווח. הקריצה לסביבה הירושלמית והבחירה בגווני חום ואדמה מעשירים את החלל המרווח באופי ובטקסטורה. קיר נוסף במטבח חופה גם הוא בבריקים על מנת לייצר המשכיות בין החללים.

רזינה

הכירו את חיפוי הרזינה, המיוצר מתערובת של שרף ומים (לעיתים גם עם חומר אפוקסי) ומיושם במריחת שכבות ליצירת חיפוי הומוגני והמשכי. בדירה הזו הרצפה חופתה ברזינה בגוון אפור חם והיא מספקת רקע ניטראלי ליתר הטקסטורות, הרהיטים, אוספי הספרים ויצירות האמנות של בני המשפחה. רזינה מחפה גם את הקיר בחדר הרחצה של בני הזוג, עבורו תוכננה מראה הנעה על מסילת ברזל ונבחרה רצפה מאוירת.

 

 

עץ צבוע לבן

צבעים ניטראליים ובהירים, ובראשם הצבע הלבן, משמשים לרוב לאיזון של הגוונים הכהים והדומיננטיים יותר. תראו למשל את הספרייה הגדולה בסלון, העונה על בקשת בני הזוג לשלב לבן בעיצוב הבית. היא משמשת לאחסון ספרי תורה ואמנות, ולמרות גודלה היא אוורירית ולא מייצרת תחושת כבדות. חלקה התחתון סגור ומסתיר מערכות שונות ואת מדפיה הפתוחים, שנצבעו בלבן, מחלקות מחיצות עץ בגוון טבעי. גם בחדר השינה הזוגי נעשה שימוש בעץ צבוע בלבן עבור גב המיטה, שחורץ במקצב לא אחיד, וקורות העץ המשופעות, שלעומת הבחירה להשאירן בגוון טבעי בסלון, כאן דווקא נצבעו למראה מינימליסטי ורגוע יותר.

 

 

אבן

על קיר הבריקים כבר דיברנו, אבל בדירה הזו יש עוד כמה אלמנטים מאבן שתפסו לנו את העין. אל תפספסו את שולחן העבודה שהוצב בסלון ואת השידה שמוקמה בין הסלון לאזור המטבח ופינת האוכל. שניהם עשויים מאבן טרווטין בגוון בהיר וחם שמוסיפה טקסטורה עדינה למרחב.

 

 

טקסטיל

אנחנו מאוד אוהבות עץ ואבן, אבל כדי לקבל אווירה נעימה, חמה וביתית צריך לאזן אותם עם סוגים שונים של בדים. לצד שטיחים, וילונות וכריות נוי, שולבו בדירה הזו גם פריטי טקסטיל פחות מובנים מאליהם, כמו למשל גופי תאורה דומיננטיים בפינת האוכל העשויים מפשתן. השימוש בטקסטיל טבעי כמו פשתן, עור וכותנה ממשיך את הקו של עיצוב הבית ומייצר חללים חמים ורכים.

 

 

פלדה

אחד הדברים היפים והמעניינים בחומרים, הוא שניתן בעזרת אותו חומר לייצר מראה מרשים ודומיננטי מצד אחד, ומראה קליל ומינימליסטי ומצד שני. ברזל ופלדה למשל יכולים לשמש לאלמנטים כבדים בסגנון תעשייתי, אך במקרה הזה משמשים דווקא כדי להשיג אווריריות וזרימה. ברזל שימש כאן עבור כל הדלתות והחלונות ופלדה מוחלדת בשילוב עור שימשה עבור כיסאות הבר העדינים. 

 

אדריכלות ועיצוב פנים : שרה ונירית פרנקל

צילום: איתי בנית

2 people like this.
Modulnova
מדהים!!
Like August 16, 2024