STANNEL COMMUNITY

Menu
מגזין
STANNEL HOME
by on August 29, 2024
524 views

 

שיפוץ בית הוא תהליך מורכב, ותאמינו לנו שאנחנו מכירות היטב את ההתלבטויות, הלחצים והרגשות שצפים תוך כדי שלבי השיפוץ השונים.

את הבית הזה ברחובות, בית פרטי בן כ-14 שנים המשתרע על פני שלוש קומות, רכשה משפחה בת חמש נפשות.

 

עופרי פז | סטאנל הום 

בפניה עמד שיפוץ נרחב של שלושה חודשים, שכלל שינויים מבניים לא קטנים ואף תכנון ובנייה של יחידה חלומית עבור הבת הבכורה ותוספת של חדר רחצה חדש במרתף. אם גם אתם עומדים לקראת שיפוץ של נכס קיים, הנה כמה דברים שאתם יכולים ללמוד מהתהליך שעברה המשפחה הזו יחד עם מעצבת הפנים ומלבישת הבתים לימור אורן.

 

1. לפעמים צריך לוותר על משהו כדי להרוויח משהו אחר

ויתורים הם חלק בלתי נפרד מתהליך של בנייה ושיפוץ. אך הסיפור של הבית הזה מדגיש כי לעיתים ויתורים ואילוצים יכולים להוביל לפתרונות יצירתיים אשר משרתים בסופו של דבר טוב יותר את מי שמתגורר בבית. במטבח למשל ויתרו בני המשפחה על חדר השירות לטובת חלל מרווח ופתוח יותר וכן על חלון אחד שבמקומו תוכננו יחידות מטבח גבוהות. במקומו, הורחב חלון אחר השוטף את המטבח באור טבעי ומכניס את כל השפע של הגינה פנימה.

 

 

 

צריכים דוגמא נוספת? הסתכלו על שירותי האורחים, בהם הוחלט לוותר על מקלחון על מנת לתכנן דלפק עץ ארוך, שמעליו כיור מונח ותחתיו סולם עץ להנחת ניירות טואלט. התוצאה שהתקבלה פונקציונאלית, מוארת ומרווחת יותר.

 

 

2.  בהעמדת ריהוט צריך לפעמים לחשוב הפוך

"הלקוחות ביקשו מטבח גדול עם אי רחב במרכזו, המאפשר ישיבה מול החלל המרכזי וצפייה בטלוויזיה מהמטבח" מספרת המעצבת לימור אורן. "כל צורת הישיבה בסלון הסתובבה כלפי הקיר בו עמדה הספה קודם לכן" היא מוסיפה. למעשה היא סובבה את העמדת הריהוט בסלון ומיקמה את הספה במרכז החלל במטרה לענות על בקשתם של בני המשפחה.  

 

 

3. כדאי להשקיע בנגרות מותאמת אישית

"מקומות אחסון זו הבקשה המרכזית כמעט בכל פרויקט" מדגישה המעצבת. כדי לנצל את המרחב הקיים בצורה מיטבית, היא תכננה נגרות מותאמת אישית עם חשיבה מעמיקה על כל פרט. בכניסה למשל, תוכננה יחידת אחסון המתחברת לנגרות המטבח באמצעות חיפוי הקיר, וכוללת ארון מעילים ונעליים, ארון חשמל וארון שירות עבור שואב האבק וחומרי ניקוי. אל תפספסו גם את חדר הרחצה שתכננה לשני הבנים הצעירים בקומה העליונה, שם היא הכניסה את מכונת הכניסה והמייבש לתוך הארון, המכיל גם אחסון מגבות וחומרי ניקוי. בין המכונה והמייבש היא תכננה מדף נשלף על מסילה לנוחות מירבית בעת ריקון המייבש. 

 

 

4.  נגיעות קטנות של צבע יכולות לעשות אפקט גדול

בבית שולטת סקאלת צבעים שקטה שבמרכזה גוונים חומים בהירים, עץ ונגיעות של שחור ולבן. נגיעות קטנות של כחול מקפיצות את החלל ומוסיפות לו קלילות ומראה צעיר. בולט במיוחד גוף התאורה הכחול שהוצב לצד הטלוויזיה והותאם לכריות הנוי ולאביזרים המשלימים.  לימור מדגישה - "אני תמיד בעד בחירת רהיטים בגוון ניטרלי, שעליו ניתן להלביש ולשנות את החלל באמצעות צבעוניות שונה של פרטי הדקורציה והטקסטיל בכל תקופה. כך למעשה הבית מותח את פניו ומשנה אווירה בכל פעם מחדש."

 

 

5. הפתחים בבית אינם מובנים מאליהם, טפלו בהם ביצירתיות

מהותם של הפתחים היא לייצר מעבר בין חדרים ובין הפנים לחוץ ולהעביר אור ואוויר. אבל האמת שהופתענו כמה יצירתיות ומחשבה הוקדשו לפתחים בפרויקט הזה. כל פתח טופל באופן שמתאים לו. בין החלונות היו כאלו שנסגרו, היו שהורחבו, היו חדשים שנוצרו, והיו שזכו לפרופילי אלומניום חדשים בצבע שחור. מעקה בקומה העליונה הפך למחיצה של סרגלי עץ ומעליה נפתח חלון תקרה השוטף את מבואת החדרים באור טבעי. ביחידת ההורים, הורחב חדר הרחצה על חשבון חדר הארונות ובמקום לסגור את הדלת המיותרת כקיר, הוחלט לתכנן בה קיר זכוכית מרצפה ועד תקרה, אשר יוצר סימטריה עם הדלת מימין, שהורחבה ובוצעה גם היא מזכוכית גלית.

 

 

תכנון ועיצוב: לימור אורן עיצוב פנים והלבשת בתים

צילום: אורית ארנון

 

1 person likes this.