STANNEL COMMUNITY

Menu
מגזין
STANNEL HOME
by on September 5, 2024
613 views

 

שלם גדול יותר מסך חלקיו. זה אחד העקרונות המובילים בפרויקט רב מרכיבים כמו עיצוב והלבשת הבית.

אחת הדרכים להשיג את המטרה היא לראות את האלמנטים השונים המרכיבים את העיצוב כשכבות, המתווספות זו מעל זו ליצירת מראה הומוגני וייחודי.

 

עופרי פז | סטאנל הום

דמיינו למשל את הרצפה, מעליה שטיח, מעליו שולחן קפה, מעליו ספר אמנות ומקבץ פריטים דקורטיביים, על הקיר תלויה תמונה גדולה ומעל הכל מאיר גוף תאורה רחב. האופן שבו כל אלו משתלבים זה עם זה, מחמיאים זה לזה ומדגישים זה את זה, הופך עיצוב סטנדרטי לכזה שמפיל את הלסת. אבל כשאנחנו מנסים ליישם את זה בבית, קשה לדעת מאיפה להתחיל, איך לאזן בין הדברים ואיך לשלב בין פריטים שונים באופן יצירתי. לכן הפעם חשבנו להעביר לכם שיעור קטן בעבודה בשכבות, ולפרק לגורמים כמה חדרים ופינות בבית נוטף שיק בפתח תקווה, שעיצבה קרן גרוס עבור משפחה בת שש נפשות - זוג הורים עם שני בנים ושתי בנות. בואו נתחיל.

 

 

מבואת הכניסה

במסגרת השיפוץ תכננה המעצבת נישה כדי לייצר מבואת כניסה המאפשרת כניסה הדרגתית לחלל הפתוח. כבר כאן בולט שימוש בטפטים כתוספת עשירה של צבע, טקסטורה והדפס, אלמנט שנמשיך לראות כמעט בכל חדרי הבית. לכניסה נבחר טפט גיאומטרי בגווני ירוק, שמחברים אותנו מיד לצבעוניות שנבחרה למטבח.

 

 

המטבח

לפני שנתייחס למטבח עצמו, תראו את הנוכחות המרשימה של פרקט הפישבון שנבחר לכל הבית ומחמיא לחללים הרחבים. גוון ירוק מרווה מרענן נבחר עבור המטבח, שהותאם עבור משפחה שומרת כשרות עם ילדים קטנים. משטח עבודה כהה יוצר קונטרסט נעים ומחבר בין הגוון הירקרק לבין הגוונים העמוקים יותר של חיפוי הקיר ווילון הגלילה.

 

 

הסלון

מול המטבח נראה את הסלון, שבמרכזו ספה מרופדת באריג בד בגווני כחול ולצידה ספסל ישיבה מבד קטיפתי, גם הוא כחול. תזכרו את הגוונים האלו, נחזור אליהם תיכף. מלבד שני אלו, בסלון שולבו פריטים בגוונים ניטרליים- שטיח שמחבר אותנו חזרה לגוון הכהה של משטח העבודה במטבח ולתמונות בשחור-לבן שמעל הספה; שולחן קפה עשוי פליז שמהדהד את גופי התאורה המתכווננים בתקרה; וכורסת ראטן שמוסיפה מראה טבעי וקליל. וילון מבד רשת מפשתן בגוון טבעי ממסגר ועוטף את הסלון בתחושה ביתית.

 

 

פינת המשפחה

היא ממוקמת לצד הסלון וניתן לראות אותה גם מהכניסה לבית. מעבירות את רשות הדיבור לקרן, שתסביר על מערכת הישיבה הנפלאה- "היא מורכבת משילוב של 14 (!!!) בדים במלאכת מחשבת שביחד יצרו מרבצים הרמוניים, יפים להפליא, מתאימים לשימוש ילדים ומשתלבים כחלק מהנוף בחלל המשותף." הבדים אמנם שונים לגמרי זה מזה, אך מורכבים מכל הגוונים שבאים לידי ביטוי בחלל - כחול, ירוק, צהוב, כתום, שחור ולבן. השטיח בדוגמה גיאומטרית בשחור-לבן ולכן משתלב מצוין עם הבדים של מרבץ הישיבה, מתחת לטלויזיה תלויה יחידת אחסון ניטראלית בגוון עץ טבעי עם מסגרת שחורה דקיקה.

 

 

חדר העבודה

זוכרות את הכחול שהדגשנו בבחירת מערכת הישיבה בסלון? הנה הוא חוזר במלוא הדרו: "רציתי שחדר העבודה יהיה מעין מרכז כובד בחלל ולכן בחרתי עבורו גוון כחול כהה ודרמטי סטייל ראלף לורן" מספרת קרן. החדר ממוקם בקצה החלל הציבורי, לצד פינת המשפחה. מפרידה ביניהם דלת זכוכית בשילוב וילונות הסטה המאפשרים פרטיות ומוסיפים שיק אירופאי מעודן. השימוש בגוון כהה והניגוד בינו לבין פינת המשפחה הבהירה יוצרים תחושה של עומק ומושכים את המבט פנימה. הגוון שימש לנגרות ולקירות והותאמה לו ספה בגוון טרקוטה, גוון משלים היוצר קונטרסט נהדר ומוסיף חמימות לחדר. 

 

 

חדר השינה

הצבעים והפרטים לחדר השינה הזוגי נבחרו כדי לתת לבני הזוג תחושה של רווחה וניתוק מחיי היומיום העמוסים. את ההבטחה לייצר עבורם חדר כמו במלון בוטיק, קיימה קרן בעזרת טפט מעולם הטבע, שמהווה רקע למיטה מרופדת בגוון ירוק עמוק עם טקסטורה עדינה. עליה הונחו כיסוי מיטה בהיר ואוסף כריות נוי בגוונים חמים ומלפניה מוקם ספסל ישיבה ואחסון, גם הוא מרופד בירוק. הגוונים הניטרליים של ארון הקיר, שמעוטר במסגרות ובחזיתות מראה עם וילון רך, השידות והשטיח מאזנים את הטפט העשיר. וילון הגלילה האפרפר הותאם לאווירה הרומנטית ומתחבר למוטיבים של הטפט. שימו לב ששולבו כאן לא מעט טקסטורות והדפסים שונים. ניסוח פלטת גוונים מדויקת שחוזרת על עצמה בפרטים השונים מאפשרת להם להשתלב יחד וכך נוצר מראה ייחודי.

 

 

חדר הבנים

כאשר מדברים על חדר שמלווה את הילדים לאורך שנים, לזה מתכוונים. קרן הלכה על צבעים ניטרליים אבל נתנה להם טוויסט מעניין דרך טפט מעויינים שנותן את הטון. בהמשך הדרך תוכל המשפחה להתאים לו פריטים נוספים, למשל כאשר הילדים קצת יגדלו ויצטרכו שולחן כתיבה. מיטות העץ האלו, בשילוב אפור גרפיט, מספקות גם הן עניין וביניהן הונח שטיח ניטראלי בהיר. 

 

 

חדר הבנות

גם בחדר הזה מרכז העניינים הוא הטפט, אותו בחרה הלקוחה מבעוד מועד - "היא שמרה סטורי שהעליתי בעבר עם הטפט הזה, טפט שהוא סיפור אגדה, וידענו שהוא יהיה הנושא המרכזי בחדר" מספרת המעצבת. הטפט השפיע על כל שאר הבחירות בחדר מבחינת סגנון וצבעוניות ואליו הותאמו וילון קטיפה עם דיטיילים של פפיונים, כיסויי מיטה, כריות ושטיח.

שירותי האורחים

נקנח בבחירה לא שגרתית של חיפוי חלק מקירות שירותי האורחים בטפט לימוני מרענן. כדי לאזן את הנוכחות הדומיננטית שלו, חופה החלק התחתון של הקירות באריחים לבנים ועבור הרצפה נבחר אריח דמוי שיש עם טקסטורה מעודנת. הגוון הירוק שבחר עבור הארון מדגיש את הטפט ומקפיץ את הצבעים הנועזים שלו החוצה וכך יוצר מראה שלם ומרשים.

 

עיצוב: קרן גרוס מעצבת בתים

אתר - https://www.kerengross.co.il/

אינסטגרם - https://www.instagram.com/keren.gross/?hl=en

צילום: קארין ראוונה

2 people like this.
בית מהמם! אהבתי
Like September 7, 2024