STANNEL COMMUNITY

Menu
מגזין
STANNEL HOME
by on October 1, 2024
349 views

 

ראש השנה הוא מהנקודות האלו בזמן שבהן אנחנו מסתכלים גם אחורה וגם קדימה. מנסים לסכם את מה שהיה וגם לתכנן, לשאוף ולקוות לקראת מה שעתיד לבוא.

 

לכן החלטנו שזה הרגע המושלם לפרויקט מיוחד, שחוגג יצירה, עיצוב ואמנות ישראלים פורצי דרך. אספנו שמונה יוצרים ישראלים, שעברו כבר כברת דרך והוציאו לאור יצירות, תערוכות, קולקציות ופרויקטים מרשימים ויצירתיים. לצד זה אנחנו בטוחות שהשיא שלהם עוד לפניהם. הם ממשיכים להפתיע ולסקרן אותנו, ואנחנו כבר מחכות לראות את העבודות הבאות שלהם. כדאי לכם להמשיך לעקוב, יהיה מעניין בוודאות.  

עופרי פז | סטאנל הום

 

מי? אורלי טסלר ואיתמר מנדלוביץ'

אורלי טסלר ואיתמר מנדלוביץ', צילום-DOMESTIKA

מה? סטודיו לפיתוח חומרים חדשניים שנמצא על התפר שבין עיצוב מוצר לעיצוב פנים. התוצר המרכזי של הסטודיו הוא טקסטיל עץ תלת מימדי, ממנו הם יוצרים קולקציות של רהיטים מעוצבים, חיפויי קיר אקוסטיים, מחיצות פנים, פתרונות מותאמים אישית לפרויקטים מתחומי העיצוב והאדריכלות ואפילו חלקי רכב ופריטי לבוש ואקססוריז. את חקר החומרים הם החלו עוד כשהיו סטודנטים בשנקר ובשנת 2012 לאחר סיום הלימודים המשיכו להקמת הסטודיו ולפיתוח טקסטיל העץ שמאז הפך לסימן ההיכר שלהם. "החומר שפותח מציג שילוב נדיר של גמישות, חוזק, ועמידות תוך שמירה על אסתטיקה קלה ועדינה, מה שהופך אותו לאידיאלי לשימושים במגוון יישומים עיצוביים. היכולת של טקסטיל העץ להשתלב בפרויקטים מורכבים ולאמץ צורות תלת-ממדיות, מייחדת אותו כחומר מתקדם המותאם לעולם האדריכלות והעיצוב העכשווי" הם מסבירים.

 

חיפוי תקרה, טסלר מנדלוביץ' בשיתוף משרד פרט לפרט ואינגריד גואטה, צילום-סוף כהן

קולקציית שולחנות DIAMOND WOODS של טסלר מנדלוביץ', צילום-רוני כנעני

 

שימו לב אליהם כי: הפוטנציאל של טקסטיל העץ אדיר וכמעט אינסופי. שילוב אופטימלי של חישובים מדויקים, תפיסה אקלימית, תהליכי ייצור אקולוגיים, יצירתיות ומינימליזם, מאפשר לטסלר + מנדלוביץ' לייצר אלמנטים גיאומטריים מורכבים, חדשניים ויצירתיים ויחד עם זאת על זמניים. 

תראו למשל את: המחיצות הנפלאות שיצרו עבור שני פרויקטים שונים. במסעדת NAY LON ובשיתוף עם OMYDESIGN הם יצרו מחיצות מעוגלות המגדירות את אזור הקבלה ואזורי ישיבה שונים. האלמנטים עשויים מטקסטיל עץ אגוז אמריקאי מעכב בעירה, ומעבר למראה המרהיב שלהם, הם בעלי איכויות אקוסטיות ומייצרים סביבה נעימה, צלולה ושקטה יותר עבור הסועדים. במשרד הייטק עליו עבדו בשיתוף עם משרד פרט לפרט ואינגריד גואטה, הם יצרו חיפויי תקרה שעוצבו בהשראת וילון משתפל, כאשר הגלים בעץ הטקסטיל יוצרים תחושה של תנועה רכה, כאילו מדובר בבד הנתלה מהתקרה. בנוסף הם פיסלו ספסל מאותו החומר, המשתלב עם העיצוב התקרתי באופן הרמוני, ומדגיש את הקשר בין האלמנטים השונים במרחב.

 

   

מחיצות קיר תלת מימדיות, סטודיו טסלר מנדלוביץ' בשיתוף OMYDESIGN, צילום-סוף כהן 

לינק אינסטגרם  - https://www.instagram.com/teslermendelovitch/

 

מי? דורון בדוח קרן, מעצב ושותף מייסד של סוכנות הקריאייטיב The Unified Field

דורון בדוח קרן, צילום-ארקדי ספיבק

 

מה? דורון בוגר המחלקה לתקשורת חזותית במכון הטכנולוגי חולון ובמהלך הקריירה שלו עסק במיתוג ובעיצוב לפרינט וכן בעיצוב למרחב הדיגיטלי ובחוויית משתמש. יחד עם שותפו לחיים ולעסקים יונתן קרן הוא הקים את המותגים מעפילים ו־Twentynine Palms. השנה הם הקימו יחד סוכנות קריאייטיב לליווי מותגים ועסקים, הנוגע בכל התחומים - היזמי, האסטרטגי, הקריאייטיבי והמיתוגי. בין היתר הוא מתעסק בחקר הבינה המלאכותית ומעביר הרצאות בנושא, ובמקביל לכל אלו יוצר פרוייקטים "שנעים בטווח האמורפי שבין עיצוב, לאמנות לכתיבה" להגדרתו.

שימו לב אליו כי: העבודות שלו הן גם וגם ובין לבין. אי אפשר לסווג אותן לתחום אחד בלבד וזה בדיוק הכוח והיופי שבהן. הוא מצליח לגעת ברגש אבל בלי לוותר על נגיעות של הומור, ומצליח להביא לידי ביטוי תפיסות מורכבות באופן מינימליסטי, אסתטי ונוגע ללב. הפרויקטים שיצר בשנה האחרונה כתגובה לאירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה זכו לתהודה רחבה ולאינספור שיתופים ברשתות החברתיות ובתקשורת. אין לנו ספק שיצא לכם להיחשף למילון העברי החדש שיצר בשיתוף עם ליאת לוי עזרן או לפרויקט כלים, השואף לסייע ולתת כלים להתמודדות עם המצב הנוכחי.

 

 

תראו למשל את: תערוכת היחיד שלו Can/t Touch This, באוצרות יובל סער ולימור מרגוליס, שהוצגה בגלריה לעיצוב Post, רמת השרון לפני כמה חודשים. בתערוכה הוצגה קולקציית אובייקטים שיצר תוך שימוש בבינה מלאכותית ודגמים מוקטנים מתוכה שהודפסו במדפסת תלת מימד. את הדגמים ליווה סרט קצר שמנפיש את סיפור הבריאה של הקולקציה, גם הוא נעשה בבינה מלאכותית. "בתערוכה הצגתי דיאלוג חדש, שנוצר סביב תהליכי יצירה, עבודה ואסתטיקה, בעידן החדש של הבינה המלאכותית" הוא מסביר, ומוסיף: "אני בוחן את היחסים הסימביוטיים בין הדיגיטלי והפיזי, במטרה לגשר על הפער ביניהם וליצור חוויות משמעותיות הקשורות בכמיהה האנושית לשייכות, נוחות ותחושת מקום".

 

אוביקט מתוך התערוכה של דורון בדוח קרן

צילומים מתוך התערוכה של דורון בדוח קרן, צילום-ארקדי ספיבק

לינק סטאנל - https://stannelmarketplace.com/index.php/profile-917

לינק אינסטגרם  - https://www.instagram.com/doron

 

מי? קרן ולורט, מעצבת מוצר ויוצרת

VELVART, צילום קרן ולורט 

מה? קרן סיימה בהצטיינות במחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה בשנקר. "עוד במהלך התואר העבודות שלי היו משולבות במחקרי חומרים ומודלים ופחות סטנדרטיות לתחום" היא מספרת. את המותג שלה VELVART, תחתיו היא מעצבת גופי תאורה, רהיטים, אביזרים לעיצוב הבית, היא הקימה בשנת 2020, בהיותה סטודנטית שנה רביעית.  

שימו לב אליה כי: השפה העיצובית שלה מחברת בין טבע, טכנולוגיה וסביבה ביתית באופן מעודן שמתאים לסגנונות עיצוב רבים ומגוונים. היא מצליחה לאזן בין צורניות אורגנית ומעוררת השראה של מוטיבים טבעיים לבין אלמנטים פונקציונליים ואסטתיים שיכולים להשתלב כמעט בכל בית.

 

VELVART, צילום קרן ולורט 

 

תראו למשל את: קולקציית גופי תאורה ECLIPSE שהוצגה לראשונה במסגרת יריד 'צבע טרי' ומיוצרת ביציקה על בסיס אבן. "הקולקציה מתייחסת לגרמי השמים, החזרי אור, הסתרות וטקסטורת קרקע טבעית" מסבירה קרן. בעקבות השנה הקשה והמורכבת שכולנו עוברים, נולד גם כיסא HUG, שנוצר במסגרת פרויקט כסאות של טולמנ'ס וצבע טרי "פרוייקט בצל המלחמה שעסק בצורך של כולנו להתעטף בחיבוק חם". ואם אתם מחפשים מתנה לחג, אז תראו את סט הנרות שהיא יצרה, שיכול להתחבר לחנוכיה שניתן לספור באמצעותה את הימים כמו החשבוניה של פעם, או להתפרק לסט של מחזיקי נרות נפרדים לקישוט הבית והשולחן.

 

VELVART, צילום קרן ולורט 

VELVART, צילום קרן ולורט 

לינק סטאנל - https://stannelmarketplace.com/index.php/profile-702/

לינק אינסטגרם - https://www.instagram.com/velvart_

 

מי? אורי דוניץ צירקל ונועה סולומון כריי

אורי דוניץ צירקל ונועה סולומון, צילום-יואב פלד

 

מה? סטודיו לעיצוב פנים המתמחה בעיצוב מסחרי ומלונאות. אורי ונועה הכירו בלימודים במכון הטכנולוגי בחולון ולאחר כמה שנים של עבודה בנפרד בסטודיואים שונים, הן חברו יחד והקימו בשנת 2019 סטודיו משותף. "במקרה שלנו אחת ועוד אחת שווה הרבה יותר משתיים, וזה הכוח שלנו" הן מציינות. בין הפרויקטים שלהן תמצאו משרדים מגוונים, מעונות סטודנטים מרעננים, בתי מלון ביוון ובתאילנד וחנויות, ביניהן של רשת סטורי בבעלותה של קבוצת 911.

 

הדמיות לבית מלון באתונה בעיצוב סטודיו און 

הדמיות לבית מלון באתונה בעיצוב סטודיו און 

 

שימו לב אליהן כי: הפרויקטים שלהן משלבים תפיסה רעננה וצעירה לצד פרשנות על זמנית. קבלו הצצה קטנה לבית המלון EKOZ באתונה שעובר בימים אלו תהליך של שיפוץ ועיצוב מחדש על ידי הסטודיו. עבורו הן בחרו בקונספט של הדהוד, כלומר עיצוב שמהדהד את הסביבה הייחודית של המבנה במרכז העיר העשירה בהיסטוריה ואמנות.

תראו למשל את: סניף ממילא של רשת סטורי שעיצבו אורי ונועה. "סניף יחסית קטן ביחס לסניפים אחרים שאנחנו מעצבות, אך הוא מספר את סיפור השינוי בשפה העיצובית של הרשת" הן מספרות. "החספוס והעומק הם חלק מה-DNA שלהם" הן מוסיפות, ומדגישות את החיבור בין העץ לאלומיניום כביטוי חדשני לערכי המותג, המייבא מותגי אופנה ואקססוריז ומקדם תפיסות של מודעות, אחריות, קיימות ושוויון.

 

סניף ממילא של רשת סטורי, עיצוב-סטודיו און, צילום-מיכאל שבדרון

סניף ממילא של רשת סטורי, עיצוב-סטודיו און, צילום-מיכאל שבדרון

סניף ממילא של רשת סטורי, עיצוב-סטודיו און, צילום-מיכאל שבדרון

 

לינק סטאנל - https://stannelmarketplace.com/index.php/profile-816/

לינק אינסטגרם  - https://www.instagram.com/on.studio.design/

 

מי? אילה צור, אמנית

אילה צור, צילום מורן קורן גודמן

 

מה? אילה למדה קרמיקה במכון לאומנויות תל חי, שם התעמקה במסורת והשורשים של המלאכה - "הבסיס העמוק הזה נתן לי המון ידע ועם זאת גם הראה לי את התשוקה שלי - לחקור מחוץ לגבולות המוכרים ולגלות דרכים חדשות לעבוד עם החומר". בעבודות שלה היא משלבת רעיונות והשראות מכתבים עתיקים, קליגרפיה, טקסטיל, ממצאים ארכיאולוגיים, מסורת וזיכרון. שנתיים לאחר הלימודים כבר הציגה בפעם הראשונה ביריד 'צבע טרי' ומאז השתתפה גם פעמיים בביאנלה לאמנות ולעיצוב, הציגה תערוכת יחיד ראשונה "אין זו אדמה" ב-מקום לאמנות בתל אביב באוצרות הילה נבו, והשתתפה ברזידנס 'רזוננס' בסטודיו בעלי המלאכה בראש יעקב בן כהן ובליווי ענת קלימן. במסגרת הרזידנס הפגישה את החומר הקרמי עם תחום ההדפס ויצרה טכניקות חדשות, שחלקן הוצגו בתערוכת הסיום 'ממצא ארכיאולוגי' במוזיאון יפו.

 

מתוך תערוכה 'ממצא ארכיאולוגי' במוזיאון יפו, שברי פורצלן עם הדפס רשת והדפסים עם חרסית גולמית, צילום- ליאור לחמן

מתוך תערוכה 'ממצא ארכיאולוגי' במוזיאון יפו, שברי פורצלן עם הדפס רשת והדפסים עם חרסית גולמית, צילום- ליאור לחמן

 

שימו לב אליה כי: העבודות שלה משלבות בין עולמות בצורה מרגשת ומעוררת השראה. היא משלבת בין קרמיקה לבין טכניקות מסורתיות ועבודות יד מגוונות כמו הדפסים ורקמה בעבודת יד וכך יוצרת משהו חדשני ועמוק. החיבור שלה למקומיות לצד אסתטיקה מעודנת ומשובחת מייצרת אמירה רגישה שנכנסת ישר לבטן וללב. בעתיד היא שואפת להציג את עבודותיה בחו"ל ושוקלת להשתתף ברזידנס מעבר לים.

תראו למשל את: עבודת הקיר שיצרה עבור יקב בת שלמה בשיתוף ובליווי 'צבע טרי' ויפעת גוריון. אורכה 4 מ' והיא מורכבת מ-835 ריבועי חרסית מרחבי הארץ ובעיקר מאדמות הכרמים של היקב. "עד אז עסקתי בחומרים קנויים, בעיקר בפורצלן, וכשהצעתי את הרעיון של עבודה שתעסוק בחרסיות גולמיות מקומיות מרחבי הארץ, לא תיארתי לעצמי עד כמה מגוון עשיר ומשמעותי התחום הזה יהיה בשבילי".

 

עבודה ליקב בת שלמה, חרסיות מקומיות מרחבי הארץ. קרדיט לצילום- עמית גרון

עבודה ליקב בת שלמה, תקריב, חרסיות מקומיות מרחבי הארץ. קרדיט לצילום- עמית גרון

 

לינק סטאנל - https://stannelmarketplace.com/index.php/profile-902/info/

לינק אינסטגרם  - https://www.instagram.com/ayala_tzur/

 

מי? שי פרי, אמן ומעצב

 

מה? שי בוגר המחלקה לעיצוב קרמי בבצלאל ובמסגרת הסטודיו שלו הוא עובד במגוון חומרים, טכניקות ומדיומים, ביניהם עץ, פורצלן, הדפס, איור וצילום. "אני עובד עם חומר מאז שאני זוכר את עצמי, החומר הוא ההשראה שלי והעבודה איתו במובנים מסוימים היא היצירה עצמה. הדרך היא גם התוצאה". ממרפסת הדירה שלו הוא התחיל ליצור כלי פורצלן, ומכל סטודיו שבו עבד הוא אסף חומרי גלם וחפצים שלא נעשה בהם שימוש. מהחומרים האלו הוא יצר קולאז'ים צבעוניים שהולידו את סדרת עבודות העץ, שהפכה לאחד מסימני ההיכר שלו.

 

שי פרי, מתוך תהליך העבודה, צילום-שי פרי

שי פרי, עבודת עץ, צילום שי פרי

 

שימו לב אליו כי: למרות הקושי והכאב הגדול שהביאה השנה האחרונה, הוא עוסק בפרויקטים חדשים ומגוונים אותם יוכל להציג בקרוב, ביניהם שתי עבודות שיצר במיוחד לתערוכה לכבוד עשור לסטודיו 'פוינק'. בנוסף יצר סדרת כלים בשיתוף פעולה עם סטודיו 'אנהבא' לעיצוב מוצר. הכלים עשויים פורצלן, חומר אליו חזר אחרי הרבה שנים בהן עסק בחומרים אחרים,

 

שי פרי, עבודת עץ, צילום שי פרי

 

תראו למשל את: דמויות הבמבוק הגדולות שיצר בשיתוף עם ענת חפץ לכבוד הביאנלה בונציה שנערכה באפריל האחרון. הדמויות האנושיות הוצבו בתערוכה לצד יצירות האמנות וכיום מוצגות בפלאצו מורה שבונציה. שי מספר: "זה לא היה פשוט מבחינה רגשית להתעסק ביצירה לתערוכה בינלאומית אליה התחייבנו לפני המלחמה, כשברקע המציאות הקשה, ההפגנות להשבת החטופים והודעות הותר לפרסום שהגיעו כל יום. ההחלטה להמשיך וליצור כאילו שאין עולם הפוך בחוץ היתה לנו חשובה, כמו צורך הישרדותי להמשיך לחיות וליצור. זה הניצחון האמיתי של רוח האדם על הרוע".

 

שי פרי, דמות במבוק, צילום שי פרי

לינק אינסטגרם  - https://www.instagram.com/shay_pery/?hl=en

 

מי? רומי סילבר בנית תכנון ועיצוב פנים

מה? סטודיו לעיצוב פנים שהוקם ב-2007 ומתמחה בשיפוצים מסיביים. רומי למדה עיצוב פנים אחרי שסיימה לימודי תואר ראשון בתולדות האמנות וברגע האחרון החליטה לשנות כיוון מאמנות לעיצוב. במקביל ללימודים היא עבדה בתחום עיצוב האופנה - "נוכחתי שתכנון בית עבור לקוח מאוד דומה לתפירת קוטור. אני מקפידה מאוד על כך שהפרויקטים שלי יהיו שונים אחד מהשני וישקפו את הלקוח במלואו" היא מספרת.

שימו לב אליה כי: הפרויקטים שלה יצירתיים, מהודקים, על זמניים וכל פינה בהם מטופלת בקפידה. השנה סיימה פרויקט מורכב של שיפוץ פנטהאוז של 340 מ"ר. השיפוץ נמשך כשנתיים וכלל, בין היתר, הסטת פיר מדרגות, החלפת כל החלונות בקומה ה-24 של המגדל התל אביבי ועיצוב פנים לפרטי פרטים עבור משפחה עם ארבעה ילדים. בקרוב תצטלם דירה נוספת שהיא עיצבה, דירת קבלן עבור משפחה בת חמש נפשות - "הלקוחה היא שפית מקצועית ויצירתית, והיה חשוב לי להביא לידי ביטוי את האישיות הססגונית שלה יחד עם עיצוב משובח. על ידי קיר נגרות גדול חילקתי את אזורי הדירה ונוצר תכנון יעיל ויצירתי".

פנטהאוז בתל אביב, עיצוב רומי סילבר בנית, צילום-איתי בנית 

פנטהאוז בתל אביב, עיצוב רומי סילבר בנית, צילום-איתי בנית 

 

תראו למשל את: ביתה של רומי, אותו היא חולקת עם בן זוגה ושלושת ילדיהם. היא חיברה שתי דירות בנות 75 מ"ר בבניין משנות ה-40 של המאה הקודמת. בדירה התחתונה הם גרו 12 שנה, בה נולדו וגדלו הילדים, והיא שופצה בשנת 2011. את הדירה העליונה הם רכשו, תחילה השכירו, ולאחר תהליך ארוך מול העירייה התחילו בשיפוץ שכלל הריסה טוטאלית של שתי הדירות ובסופו הפכה דירה התחתונה לחלל ציבורי מרווח והדירה העליונה לקומת מגורים נעימה.

 

ביתה של רומי סילבר בנית, עיצוב רומי סילבר בנית, צילום-איתי בנית 

 

פרויקט נוסף שאהבנו, ומתחבר גם לעיסוקה של רומי בעיצוב אופנה לפני אי אלו שנים, כלל הסבת מבנה תעשייתי בן ארבע קומות לאטלייה ושואורום למעצבת שמלות הכלה דנה הראל. על הפרויקט עבדה בשיתוף המעצבת שיר גבע ויחד שילבו בין התחושה התעשייתית של המבנה וסביבתו לבין הרכות והזוהר של עבודת ההוט קוטור של הלקוחה.

 

אטלייה ושואורום דנה הראל, עיצוב רומי סילבר בנית ושיר גבע, צילום-איתי בנית 

אטלייה ושואורום דנה הראל, עיצוב רומי סילבר בנית ושיר גבע, צילום-איתי בנית 

 

 

לינק סטאנל - https://stannelmarketplace.com/index.php/profile-1152/

לינק אינסטגרם - https://www.instagram.com/romy_silber_benit_design/?hl=en

 

מי? גילה בביץ', מעצבת ויוצרת רהיטים

גילה בביץ', צילום הדר דולן

 

מה? את סטודיו frill furniture פתחה גילה בשנת 2018 אחרי שעזבה קריירה עיתונאית בת 10 שנים ועשתה קורס נגרות מקצועי מטעם משרד העבודה. במסגרת הסטודיו היא יוצרת קולקציות רהיטים קונספטואליות בעבודת יד ובונה רהיטים בהזמנה כמו שידות, ספסלים, כיסאות, גופי תאורה, יצירות קיר ועוד. 

שימו לב אליה כי: לקולקציות שלה תמיד יש איזה טוויסט ייחודי שמושך את העין ומבדיל אותן מרהיטי עץ אחרים. הרהיטים יכולים מצד אחד להשתלב בחללים מכל הסוגים והסגנונות ומצד שני הם עומדים בפני עצמם כיצירות מעוררות עניין ומחשבה.

 

קולקציית קאטאאוט, סטיילינג וארט לצילומים-מרינה בונדרMist o 

קולקציית קאטאאוט, סטיילינג וארט לצילומים-מרינה בונדרMist o 

תראו למשל את: קולקציית המגזרת שלה, במסגרתה עיצבה ספסל מעץ אגוז, שהוצג במהדורה הניו יורקית הראשונה של תערוכת העיצוב הבלגית Collectible. "מטרת הקולקציה להפוך עץ מלא לאוורירי וקליל, וליצור משחק באור וצל. בנוסף לספסל האגוז, הצגתי שני שולחנות צד מעץ אשא (Ashe) צבוע בגוונים שקופים, ומחיצה/יצירת קיר" מספרת גילה.

 

קולקציית קאטאאוט, סטיילינג וארט לצילומים-מרינה בונדרMist o 

קולקציית קאטאאוט, סטיילינג וארט לצילומים-מרינה בונדרMist o 

 

 

לינק סטאנל - https://stannelmarketplace.com/index.php/profile-951/

לינק אינסטגרם לתיוג - https://www.instagram.com/frill.furniture/

2 people like this.
סיסי זיו
יופי של עבודות !!
Like October 4, 2024