STANNEL HOME COMMUNITY

Menu
STANNEL HOME
by on January 9, 2024
144 views

בנעליים של הגדולים – האם עיצוב איקוני יכול להיות גם סגנון אישי?

על זמני? קלאסי? פורץ דרך?

מינימליסטי ואלגנטי או בכלל מקסימליסטי?

כנראה שכבר אמרו הכל על עיצוב פנים איקוני. אבל מהו ה-DNA החמקמק של העיצוב האיקוני והאם כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לגבש בעצמם סגנון אישי עם מעמד איקוני?

התשובה היא שלגמרי כן. הפעם ב-STANNEL נניח את המסגרת והכלים שיעזרו לך להבין ולגבש את העמדה והסגנון שלך, בכל מה שקשור לעיצוב פנים איקוני.

אייקונים מעצבים בתים איקוניים

אי שם בשנות ה-60, כשאנדי וורהול גילה לעולם את הפופ-ארט וההדפסים המשוכפלים של פחיות מרק קמפבל בימיו העליזים של הפקטורי,

דווקא בן הזוג שלו, ג'ד ג'ונסון, הוא זה שחשף את האליטה האמריקאית לעיצוב פנים איקוני, יוקרתי ועל זמני. בדוקו שאפשר למצוא בנטפליקס ("היומנים של אנדי וורהול"),  אפשר להיחשף למה שעומד מאחורי הדמויות עצמן ולהתגבשות של הסגנון, שהפך להיות אחד מהאייקונים הגדולים ביותר בעולם התרבות שאנו מכירים כיום.

מן הסתם, גם הוא לא היה הראשון ויש כל כך הרבה דימויים שמספיק להגיד בכמה מילים כדי שהתמונה כבר תעלה לנגד עינינו – מרילין מונרו בשמלה לבנה מתנופפת,

הפורטרט האיקוני של טוויגי שצילם בארי לאטגן (Barry Lategan) ב-1966, הכיסא האיקוני של ריי וצ'ארלס איימס בעור שחור ועץ מכופף. אפשר גם פשוט לחשוב על כל צילום שאי פעם ראינו של דיויד בואי. כל אלה נחקקו בזיכרון, הגדירו מחדש זרמים שלמים באומנות, אופנה ועיצוב. אבל מה הפך אותם לכאלה?

התשובה פשוטה - הם מרגשים אותנו. כי עיצוב איקוני פונה אל הרגש וכדי להתחיל לדבר עיצוב איקוני, אנחנו צריכים להבין מה מרגש אותנו באופן אישי.

רק אל תבלבלו אותו עם עיצוב פנים אקלקטי

רגע לפני שמתחילים, קצת סדר בלוח ההשראה. אם בעיצוב פנים מודרני נתנו לפרויקטים שלנו מראה מונוכרומטי,

נקי ופונקציונאלי ובעיצוב הקלאסי או הכפרי סיפקנו הצצה למגזיני עיצוב אירופאיים, שנייה לפני שעוברים לשלב הבא,

כדאי להבין את הדבר הבסיסי והחשוב ביותר – לעיצוב איקוני אין כללים ברורים. מה שעובד בבית אחד כנראה שלא יעבוד באחר ולפנינו מלאכת אוצרות של ממש.

עיצוב פנים איקוני יכול להיות גם וגם וגם, אבל בלי ליפול לקלישאות של עיצוב אקלקטי. הוא יכול להישען על סגנון הבאוהאוס ולפלרטט עם פופ ארט, הוא יכול לצעוק קלאסיקה ובאותה נשימה להיות מינימליסטי. והכל נמצא בידיים שלך ובמה שבחרת להשתמש בו כהשראה. וכשמדברים על מקורות השראה – השמיים הם הגבול. כי אייקונים מגיעים מכל עולמות העיצוב והתרבות החל באומנות פלסטית, צילום ואופנה וכלה במוזיקה ואדריכלות.

עבודה צמודה עם מקורות ההשראה

אז במקום לתאר שניים שלושה בתים מעוצבים, רצינו לתת קווים מנחים, שיאפשרו לך לגבש סגנון אישי ולהבין טוב יותר כיצד לתת לו את המקום הראוי כחותם אישי.

את ההשראה לעיצוב איקוני אפשר למצוא במגזינים מובילים לעיצוב מכל התחומים והסגנונות כשהמטרה היא לנסות להבין את עמוד השדרה של העיצוב ומה גורם לנו לשים לב אליו ולהתרגש ממנו. האם זו הקונסטרוקציה של הספה שהופכת אותה לייחודית? האם זה שילוב הצבעים במינון המדויק שמעולם לא חשבנו עליו ופותח בפנינו עולם חדש? האם אלו הפרופורציות המושלמות של הפריים המצולם שמהפנטות אותנו?

יש כל כך הרבה שאלות שיכולות לעלות ברגע שנפתח את הראש ונשטוף את העיניים במקורות השראה. אז מאיפה אפשר לקבל השראה לעיצוב בית איקוני? חוץ מלחפש את המילים "Iconic home design" בגוגל, יש עוד כמה מגזינים (מקוונים, אל חשש) שמספקים הצצה שהיא עולם ומלואו לעיצובים איקוניים מסביב לעולם.

אפשר להתחיל עם DEZEEN ו- Architectural Digestולהמשיך למגזיני עיצוב של אוניברסיטאות עילית כמו הרווארד כדי להיחשף לקולות צעירים, חדשים ופורצי דרך. בלוגים ואתרים של מעצבי על, או תערוכות אומנות בינלאומיות מספקים הצצה לרבדים נוספים של אותה התעשייה בדיוק, רק מכיוון קצת אחר. גם טיקטוק ואינסטגרם יכולים להיות מקורות אבל חשוב לזכור שאלה פלטפורמות שהן מכונות טרנדים, ועיצוב איקוני הוא הכל חוץ מטרנד חולף.

8 people like this.
מאיפה הספה?
Like January 10, 2024
נירלט צבעים
צבע מטריף
Like January 11, 2024
Pitaro Hecht
270c.png2665.png
Like January 11, 2024